Урок фізичного виховання
Подорож казкою Г.Х.Андерсена
"Дюймовочка"
Кулаківська
Валентина Леонідівна,
вчитель
початкових класів
Іршанського НВК
,,Гімназія –ДНЗ”
Завдання:
1.Повторити
правила безпеки та поведінки на уроках.
2.Пригадати правила виконання
вправ, що пропонуються в естафетах.
3.Розвивати швидкість
пересування, спритність, кмітливість, уважність, взаємопідтримку та повагу.
4.Пропагувати
спортивні заняття як засіб оздоровлення та загартування організму.
Місце проведення: шкільний
спортзал.
Інвентар: обручі,кошики для
м’ячів, ракетки, повітряні кульки, малі та великі м’ячі, мішечки з горохом по
100-120г, кеглі, два стільця, свисток.
Обладнання: магнітофон, казка Г.Х.Андерсена «Дюймовочка», вирізані
метелики.
Колись давно жила собі одна жінка. Вона була
самотня , але дуже хотіла донечку. Якось пішла до чарівниці. Чарівниця
вислухала її і подарувала чарівну насінину.
Жінка прийшла додому і одразу посадила насінину,
полляла .О, диво! Чарівна зернина стала розвиватись і проростати просто на
очах.
Вправа ,,Чарівне насіння
проростає”
1. Лягти на підлогу ,згорнутись калачиком .
2. Повільно перевернутися на спину ,руками притиснути,
зігнуті в колінах, ноги.
3.Зробити декілька коливань на спині.
4.Після погойдувань сісти,ноги вирівняти.
5. Праву руку
кладемо на пояс, а потім-ліву.
6. Покласти стопу правої ноги на стегно лівої ,а стопу
лівої ноги – на праве стегно, ,,Лотос”.
7.Руки
почергово піднімаємо до плечей
і вгору.
8.Стаємо на коліна, руки на пояс. Виконати кілька колових
рухів тулубом за годинниковою стрілкою і проти.
9. Діти, що утворили зовнішнє коло, взявшись за руки,
трохи прогинаються назад.
Всі, що стоять у
внутрішньому колі, повільно встають , беруться за руки і теж прогинаються
назад.
Виросла чарівна квітка , розкрилась і жінка
побачила малесеньку дівчинку –Дюймовочку.
Все навколо було для
дівчинки величезне. Навіть каблучка жінки була для неї обручем.
Вправа ,,Дюймовочка”
Змагаються по одному гравцю з команди.
Варіант1. Хто довше прокрутить обруч.
Варіант2.Якнайдовше стрибати на скакалці.
Через відчинене вікно
Дюймовочку побачила стара жаба. Вночі вона викрадає нашу дівчинку і приносить до свого болота.
Вправа ,,З купини на купину”
Варіант 1.По два гравці з кожної команди спробують
перейти ,,болото” – відстань до 10 м,
використовуючи купини-обручі. Переходять одразу вдвох, переставляючи обручі.
Варіант 2.Всі гравці по черзі переходять ,,болото”, перестрибуючи з
купини на купину(обручі розміщені по діагоналі).
Від ненависної жаби нашу
героїню рятують рибки.
Вправа ,,Акваріум”
Естафета.
Варіант1. Перший гравець бере м’яч-рибку з ,,акваріума” і швидко переносить
в протилежний кошик-акваріум, повертається до своєї команди і плескає по долоні
наступного гравця і т.д. Перемагає команда , яка швидше перенесе ,,рибок”.
Варіант2.Ведення м’яча між кеглями в одну сторону.
Повертатися швидко з м’ячем у руках. Передати естафету.
Вправа,,Хрущ”
Варіант1.
Естафета на уважність,точність, зосередженість.
Команди стоять навпроти .
Передаються два м’ячі по діагоналі . Перший
гравець першої команди передає м’яч першому номеру другої
команди, далі м’яч повертається до
другого номера першої команди .
1
1
2
2
3
3
4
4
М’яч рухається по
діагоналі, по порядку,від гравця однієї команди до гравця другої. Другий м’яч передається з малим
відривом слідом.
Варіант2.Перенести на тенісній ракетці повітряну кульку.
Як варіант, може виконувати лише один гравець.
Все літо прожила наша
Дюймовочка в лісі. Вона облаштувала під невеличкою рослинкою домівку. Кожного
дня шукала їжу.
Вправа,,Трудівниця”
Перед командами на відстані 5-7м стоять кеглі. Кожен
гравець повинен принести одну і передати естафету другому і т.д.
А на зиму її взяла до
себе польова миша.
Вправа ,,Зроби нірку”
Варіант1
Навпроти кожної команди
лежать обручі. Перший учасник підбігає, проходить крізь обруч ,ставить обруч на ребро і чекає
другого. Другий проходить крізь піднятий обруч, проходить другий обруч і також
ставить його на ребро і т.д.
Гравці команд стоять у
колонах по одному на відстані 2м .У руках першого гравця обруч. За сигналом
гравець кладе обруч на підлогу, стає в нього, піднімає вгору обома руками і
передає тому ,хто стоїть ззаду, і т. д. Останній гравець біжить уперед, кладе обруч
перед собою.
Вправа ,,Ластівка”
Естафета з м’ячем. Потрібно м’яч прокотити по підлозі між ногами. Останній ловить м’яча
і перебігає на місце першого гравця. Знову м’яч перекочують до останнього.
Переможе команда, коли м’яч знову буде у
капітана.
Вправа ,,Заможний кріт”
За 5-6 кроків від лінії,
де стоїть гравець,ставлять стілець. За сигналом гравець повинен закинути на
стілець мішечки (5-7) з горохом масою 100-120г.Переможе той ,хто закине всі мішечки й не заступить за
лінію.
Ластівка
рятує дівчинку . Вони летять у теплі краї. Дюймовочка обрала собі квітку, щоб
жити.
Вправа ,,На свої місця “
Кожен гравець повинен
встигнути стати на своє місце,поки звучить музика. Це будуть два кола, з них
починалася спортивна година.
Вправа ,,Квітка”
Під музичний супровід
починає розпускатися квітка: діти із зовнішнього кола
присідають,беруться за руки, прогинаються назад. У внутрішньому колі діти тримаються за руки, трохи прогинаються назад. В центрі дівчинка підкидає вгору вирізаних метеликів. Квітка повільно починає закриватись . Учасники внутрішнього кола вирівнюються і повільно присідають, а друге коле – піднімається і закриває перше.
присідають,беруться за руки, прогинаються назад. У внутрішньому колі діти тримаються за руки, трохи прогинаються назад. В центрі дівчинка підкидає вгору вирізаних метеликів. Квітка повільно починає закриватись . Учасники внутрішнього кола вирівнюються і повільно присідають, а друге коле – піднімається і закриває перше.

Література
1.Кругляк О.Рухливі ігри та
естафети в школі. Посібник для вчителя.- Тернопіль: Підручники і
посібники,2007.- 80с.
2.Ламкова О.І. 250 рухливих
ігор та естафет для школярів/О.І. Ламкова,С.В. Дорофєєва, - Х.:Веста
:Видавництво ,,Ранок”,2005.-128с.
Урок позакласного читання у 4 класі.
Чому вчать твори В.О.Сухомлинського?
Мета:
-
вчити самостійно працювати з текстом, аналізувати вчинки героїв, встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки подій, переказувати;
-
розвивати зв’язне мовлення, нестандартне мислення, збагачувати словниковий
запас;
-
вчити аргументовано доводити свою думку,
формулювати чіткі відповіді
на запитання;
-
розвивати вміння
працювати в групах, парах;
-
прищеплювати стійкий
інтерес до книги, як безцінного джерела життєвої мудрості, зокрема у творах В.О.Сухомлинського;
-
сприяти вихованню
гідних, чесних, працьовитих громадян; порядних, вдячних, слухняних дітей;
розумних, цілеспрямованих учнів.
1.Організація
класу до роботи.
Вчитель.-Доброго
дня! Розпочинаємо урок позакласного читання, присвяченого творам
В.О.Сухомлинського, які ви самостійно опрацювали. Тож запрошую всіх до роботи.
2.Актуалізація
опорних знань. «Асоціативний кущ».
Вчитель.
– Насамперед хочеться з’ясувати, що ви можете розповісти про автора? Які
асоціації виникають, коли ви чуєте ім’я В.О.Сухомлинського?
3.Робота з текстом.
3.Повідомлення
теми і мети уроку.
Вчитель.
- На дошці записано тему уроку: «Чому вчать твори
В.О.Сухомлинського?» Наше завдання проаналізувати
казки, оповідання і відповісти на поставлене запитання.
4.Робота
з текстами.
Вчитель.
-Пропоную розпочати обговорення з твору «Наказ дітям».
- З
якою метою був написаний цей твір? (Звернути увагу дітей на роль батьків у
житті кожного.)
- Що
є найбільшим щастям для батьків?(Зачитати.)
- У
чому справжня свобода дитини? (Справжня свобода - бути слухняним, коритись
батькам, дисциплінувати себе…)
- Які
нещастя є у людини? (Старість, смерть і лихі діти.)
- Чому
необхідно бути хорошими дітьми? Довести
рядками з твору.
- Отже,
цей твір закликає …(Відповіді дітей.)
- У
якому стилі написано «Наказ дітям»? (У публіцистичному.)
Вчитель.
- У творі ми познайомились з народною мудрістю.
Наш народ має безліч приказок і прислів’їв, які охоплюють різні сторони
життя людини. Це такі собі поради, які складались сотнями років. Сьогодні ж нас
цікавить народна мудрість щодо виховання дітей, відносини між дорослими і
дітьми. Щоб трохи поповнити ваш багаж приказок і прислів’їв, пропоную попрацювати в групах і розшифрувати
деякі з них за таблицею.
(Клас
поділено на три групи. Кожна з них отримає шифр-таблицю та закодований текст.)
Перша група.
Сім’я
дає людині путівку у життя.
22 12 17 33 6 1 8
16 32 6 11 18 12 20 24 23 12 3
15 24 24 9 11 23 23 33.
Друга група.
Учи
дітей не страшкою, а ласкою.
24 28 116 12 23 7
14 18 7 22 23 21 1 29 15 19 32 , 1
16 1 22 15 19 32.
Третя
група.
Гарна мазана паляниця,
а не дитина.
4 1 21 18 1 17 1 10 1 18 1 20 1 16 33 18 11 27 33, 1
18 7 6 11 23 11 18 1.
А
|
1
|
Б
|
2
|
В
|
3
|
Г
|
4
|
Г
|
5
|
Д
|
6
|
Е
|
7
|
Є
|
8
|
Ж
|
9
|
З
|
10
|
И
|
11
|
І
|
12
|
Ї
|
13
|
Й
|
14
|
К
|
15
|
Л
|
16
|
М
|
17
|
Н
|
18
|
О
|
19
|
П
|
20
|
Р
|
21
|
С
|
22
|
Т
|
23
|
У
|
24
|
Ф
|
25
|
Х
|
26
|
Ц
|
27
|
Ч
|
28
|
Ш
|
29
|
Щ
|
30
|
Ь
|
31
|
Ю
|
32
|
Я
|
32
|
(Обговорення
розкодованих приказок.)
Вчитель. –Давайте зробимо
висновок: «То чому ж вчить народна мудрість?» (Виховувати дітей так, щоб вони
були гордістю батьків і підтримкою у майбутньому. Виховувати особистість, а не «мазану
паляницю».)
5.
Прес-конференція.
(Кожна група після обговорення виставляє
магнітні картки з записами людських позитивних і негативних рис характеру,які
описані у творах.)
1
група. Презентує прочитані твори: «Найгарніша
мама», «Байдужий пеньок», «Як їжачиха приголубила своїх діток» (малюнки,
аплікації, інсценізація).
Учениця.
– Ми радимо прочитати твори, над якими працювала наша група. У «Найгарнішій
мамі» та «Як їжачиха приголубила своїх діток» описано любов дітей до мами і
мами до дітей. А це найпрекрасніші почуття і відчуття.
Учень.
Абсолютно протилежний твір – «Байдужий пеньок».
Назва дуже влучна і розкриває головну тему написаного. Ми готові
відповісти на будь-які ваші запитання за творами.
(Деякі
запитання дітей.)
- Назвіть жанр творів. Обгрунтуйте.(Літературна
казка. Казка-це опис фантастичних подій, а в нашому випадку тварини говорять
мовою людей і наділені людськими рисами характеру. Літературна казка , бо є
автор –В.О.Сухомлинський.)
- Хто сподобався з героїв? Чому?
- Як автор відноситься до своїх
персонажів у «Найгарнішій мамі»?
- З чим порівнюються їжаченята?
(Кругленькі, мов клубочки; пухнасті,
кругленькі, мов м’ячики.)
- Яким змальовано Пенька? Їжака?(Пеньок
не ворушився, обріс мохом. Йому було байдуже до всього, що відбувається
навколо. Їжак з перших хвилин постійно рухається, побачив гадюку – вбив.
Сміливий і завзятий.)
- Чому вчать дані казки?
- Які людські недоліки висміюються?
2 група опрацювала
«Лижі і ковзани», «Ластівки прощаються з рідним краєм», «Яблунька і літо».
Представляють свою роботу.
Учень. – На нашу
думку, опрацьовані нами твори також заслуговують на вашу увагу. В них
розкриваються взаємини між дітьми та відношення людини до природи.
Учениця. – До
обговорення представляємо малюнки. Вони відображають
назви творів, не передаючи сюжетів. Готові до запитань.
-До
якого розділу можемо віднести ці твори?( «Лижі і ковзани» - про людські якості,«Ластівки
прощаються з рідним краєм» - любов до рідного краю, «Яблунька і літо» - становлення характеру,
відношення до праці.)
-
До якого жанру відносяться ці твори? (Оповідання.)
-
Чи були справжніми друзями Борис і Євген?
-
Що постійно заважало Борисові?
-
Хто постійно спостерігав за ластівками?
-
Хто для дівчинки були птахи? (Вони були
друзями.)
-
Чому ластівки сиділи на дротах?
-
Хто посадив яблуньку?
-
Як провели літо хлопці?
-
Як вижила яблунька?
-
Запропонуйте свою кінцівку оповідання.
-
Чому вчать ці твори?
3 група
опрацювала оповідання «Людина з гарячим серцем».
Учениця. – Оповідання
«Людина з гарячим серцем» дуже гарний і змістовний твір. Ми пропонуємо вашій
увазі інсценізацію твору. ….
Запитання до групи.
-У
чому суть твору? (Людина повинна бачити
навколо себе прекрасне і вчити цьому інших.)
-
Які риси характеру протиставляються? (Байдужість і ніжність, оптимізм і
песимізм, лінь і працьовитість, радість і черствість.)
Вчитель.
– Ми проаналізували твори. Давайте ж сформулюємо відповідь на головне питання нашого уроку, використовуючи записи
на дошці.
-
Чому вчать твори В.О.Сухомлинського?
Позитивні
Доброзичливості Повазі
Сміливості Доброті
Відважності Любові
Працелюбності Ніжності
Врівноваженості Стриманості
Порядності Відповідальності
…..Негативні
Злість
Грубість
Байдужість
Черствість
Заздрість Лінь
Безвідповідальність
Відповіді
учнів.
Твори В.О.Сухомлинського вчать:
- бути справжніми людьми: порядними,
вихованими, добрими, слухняними;
- бачити найкращі риси характеру людини, якіцінувались
і цінуються, необхідність працювати над собою, щоб зростати гідними своїх
батьків;
- виховання Людини починається з сім’ї,
її оточення, сприйняття світу навколо.Не дарма кажуть: «Потрібно до людей ставитись так, як би ти хотів, щоб
ставились до тебе» ;
- виховувати у собі кращі якості і
боротися з негативними;
- від кожного з нас залежить життя
оточуючих, тому постійно потрібно зважувати свої вчинки, слова.
Вчитель.
– Дякую за змістовні відповіді. У творах ми бачили не тільки позитивні вчинки. Постає
інше питання. Від чого ж застерігає автор? Над чим глузує?Що ми для себе повинні
зрозуміти?
В.О.Сухомлинський застерігає…
Відповіді
учнів.
-
від байдужості, ліні і
безвідповідальності, які можуть призвести до гірких наслідків, на прикладах
творів «Байдужий пеньок», «Яблунька і літо», «Людина з гарячим серцем».
-
І сміється над заздрістю
і нерозважливістю у «Лижах і ковзанах».
-
У «Найкращій мамі»
застерігає всіх від зловтіхи, приниження інших, грубості і черствості.
Читання оповідання
учнями в ролях.
-У
чому суть твору? (Людина повинна бачити
навколо себе прекрасне.)
-
Які риси характеру протиставляються? (Байдужість і ніжність, оптимізм і
песимізм, лінь і працьовитість.)
6.Творча майстерня.
Створення брошури з дитячими творами.
- Наші
учні спробували написати свої повчальні твори. Послухайте.
Вчитель. –
Бажаю всім нам лишатися оптимістами, знаходити радість у буденному, цінувати і берегти те, що маємо, творити прекрасне
власними руками. Пропоную переглянути мультфільм, створений вашими однолітками. Він перекликається з
темою нашого уроку– «Добрий і колючий».
Героїв мультфільму «Добрий і колючий» виготовили з пластиліну учні 4-А класу на уроках
трудового навчання. Озвучила мультфільм
– Беляк Анна (5-А кл.).Сценарій написано на основі творів, що вивчаються
у початковій школі («Християнська етика», « Читання») . Дитячі роботи внесли деякі корективи в текст.
Це творчий проект учнів та вчителя.
Джерела,
якими користувалась:
2.http://skarbnu4ka.com/lastivky-proshhayutsya-z-ridny-krayem/
3.http://ditky.in.ua/kazky-suhomlynskogo.html?start=100
Немає коментарів:
Дописати коментар