Конспекти уроків



Урок фізичного виховання
Подорож казкою Г.Х.Андерсена
"Дюймовочка"


                                           


Кулаківська Валентина Леонідівна,
вчитель початкових класів
Іршанського НВК ,,Гімназія –ДНЗ”



Завдання:
1.Повторити правила безпеки  та поведінки на уроках.
2.Пригадати правила виконання вправ, що пропонуються в естафетах.
3.Розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість, уважність, взаємопідтримку та повагу.
4.Пропагувати спортивні заняття як засіб оздоровлення та загартування організму.
Місце проведення: шкільний спортзал.
Інвентар: обручі,кошики для м’ячів, ракетки, повітряні кульки, малі та великі м’ячі, мішечки з горохом по 100-120г, кеглі, два стільця, свисток.
Обладнання: магнітофон, казка Г.Х.Андерсена «Дюймовочка», вирізані метелики.
                       





Колись давно жила собі одна жінка. Вона була самотня , але дуже хотіла донечку. Якось пішла до чарівниці. Чарівниця вислухала її і подарувала чарівну насінину.
Жінка прийшла додому і одразу посадила насінину, полляла .О, диво! Чарівна зернина стала розвиватись і проростати просто на очах.

                     


           

 Вправа ,,Чарівне насіння проростає
1. Лягти на підлогу ,згорнутись калачиком .
2. Повільно перевернутися на спину ,руками притиснути, зігнуті в колінах, ноги.
3.Зробити декілька коливань на спині.
4.Після погойдувань сісти,ноги вирівняти.
5.  Праву руку кладемо на пояс, а потім-ліву.
6. Покласти стопу правої ноги на стегно лівої ,а стопу лівої ноги – на праве стегно, ,,Лотос.
7.Руки  почергово  піднімаємо до плечей і   вгору.
8.Стаємо на коліна, руки на пояс. Виконати кілька колових рухів тулубом за годинниковою стрілкою і проти.
9. Діти, що утворили зовнішнє коло, взявшись за руки, трохи прогинаються назад. 
Всі, що стоять  у внутрішньому колі, повільно встають , беруться за руки і теж прогинаються назад.



 Виросла чарівна квітка , розкрилась і жінка побачила малесеньку дівчинку –Дюймовочку.
Все навколо було для дівчинки величезне. Навіть каблучка жінки була для неї обручем.
                 
           

Вправа ,,Дюймовочка
Змагаються по одному гравцю з команди.
Варіант1. Хто довше прокрутить обруч.
Варіант2.Якнайдовше стрибати на скакалці.

Через відчинене вікно Дюймовочку побачила стара жаба. Вночі вона викрадає нашу дівчинку  і приносить до свого болота.

                 


Вправа ,,З купини на купину
Варіант 1.По два гравці з кожної команди спробують перейти ,,болото – відстань до 10 м, використовуючи купини-обручі. Переходять одразу вдвох, переставляючи обручі.
Варіант 2.Всі гравці по черзі переходять ,,болото,  перестрибуючи з купини на купину(обручі розміщені по діагоналі).
Від ненависної жаби нашу героїню рятують рибки.

Вправа ,,Акваріум”
Естафета.
Варіант1. Перший гравець бере  м’яч-рибку з ,,акваріума” і швидко переносить в протилежний кошик-акваріум, повертається до своєї команди і плескає по долоні наступного гравця і т.д. Перемагає команда , яка швидше перенесе ,,рибок”.
Варіант2.Ведення м’яча між кеглями в одну сторону. Повертатися швидко з м’ячем у руках. Передати естафету.

Далі наша героїня потрапила до травневого жука, хруща.
         
                               
Вправа,,Хрущ”
Варіант1.
Естафета на уважність,точність, зосередженість.
Команди стоять навпроти . Передаються два  мячі по діагоналі . Перший гравець першої команди передає мяч першому номеру другої команди, далі  мяч повертається до другого номера першої команди .
1         1
2         2
3         3
4         4
   Мяч рухається по діагоналі, по порядку,від гравця однієї команди до гравця другої. Другий мяч передається з малим відривом слідом.
Варіант2.Перенести на тенісній ракетці повітряну кульку. Як варіант, може виконувати лише один гравець.
Все літо прожила наша Дюймовочка в лісі. Вона облаштувала під невеличкою рослинкою домівку. Кожного дня шукала їжу.
 

            

Вправа,,Трудівниця
Перед командами на відстані 5-7м стоять кеглі. Кожен гравець повинен принести одну і передати естафету другому і т.д.
А на зиму її взяла до себе польова миша.
                     



Вправа ,,Зроби нірку
Варіант1
Навпроти кожної команди лежать обручі. Перший учасник підбігає, проходить  крізь обруч ,ставить обруч на ребро і чекає другого. Другий проходить крізь піднятий обруч, проходить другий обруч і також ставить його на ребро і т.д.



Варінт2.
Гравці команд стоять у колонах по одному на відстані 2м .У руках першого гравця обруч. За сигналом гравець кладе обруч на підлогу, стає в нього, піднімає вгору обома руками і передає тому ,хто стоїть ззаду, і т. д. Останній гравець біжить уперед, кладе обруч перед собою.

В дальній норі Дюймовочка знаходить ластівку і рятує.


Вправа ,,Ластівка
Естафета з м’ячем. Потрібно м’яч прокотити  по підлозі між ногами. Останній ловить м’яча і перебігає на місце першого гравця. Знову м’яч перекочують до останнього. Переможе команда, коли  м’яч знову буде у капітана.

  Польова миша вирішила одружити заможного крота і Дюймовочку.



Вправа ,,Заможний кріт
За 5-6 кроків від лінії, де стоїть гравець,ставлять стілець. За сигналом гравець повинен закинути на стілець мішечки (5-7) з горохом масою 100-120г.Переможе  той ,хто закине всі мішечки й не заступить за лінію.

   Ластівка рятує дівчинку . Вони летять у теплі краї. Дюймовочка обрала собі квітку, щоб жити.
 Ельфи - мешканці  квітів подружились з Дюймовочкою, а принц ельфів з нею одружився.

Вправа ,,На свої місця
Кожен гравець повинен встигнути стати на своє місце,поки звучить музика. Це будуть два кола, з них починалася спортивна година.

Вправа ,,Квітка”
Під музичний супровід починає розпускатися квітка: діти із зовнішнього кола 
присідають,беруться за руки, прогинаються назад.  У внутрішньому колі діти тримаються за руки, трохи прогинаються назад. В центрі дівчинка підкидає вгору вирізаних метеликів. Квітка повільно починає закриватись . Учасники внутрішнього кола вирівнюються і повільно присідають, а друге коле – піднімається і закриває перше.
Наша казка також закінчилась добре. Навіть маленькі перемоги будь-якої команди не повинні засмучувати, ми - одна сімя .Дякую всім.




Література
1.Кругляк О.Рухливі ігри та естафети в школі. Посібник для вчителя.- Тернопіль: Підручники і посібники,2007.- 80с.
2.Ламкова О.І. 250 рухливих ігор та естафет для школярів/О.І. Ламкова,С.В. Дорофєєва, - Х.:Веста :Видавництво ,,Ранок,2005.-128с.



Урок позакласного читання у 4 класі. 

Чому вчать твори В.О.Сухомлинського?

Мета:
- вчити самостійно працювати з текстом, аналізувати вчинки героїв, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки подій, переказувати;
- розвивати зв’язне мовлення, нестандартне мислення, збагачувати словниковий запас;
- вчити аргументовано доводити свою думку,  формулювати чіткі  відповіді на  запитання;
-         розвивати вміння працювати в групах, парах;
-         прищеплювати стійкий інтерес до книги, як безцінного джерела життєвої мудрості, зокрема у  творах В.О.Сухомлинського;
-         сприяти вихованню гідних, чесних, працьовитих громадян; порядних, вдячних, слухняних дітей; розумних, цілеспрямованих учнів.




1.Організація класу до роботи.
Вчитель.-Доброго дня! Розпочинаємо урок позакласного читання, присвяченого творам В.О.Сухомлинського, які ви самостійно опрацювали. Тож запрошую всіх до роботи.
2.Актуалізація опорних знань. «Асоціативний кущ».
Вчитель. – Насамперед хочеться з’ясувати, що ви можете розповісти про автора? Які асоціації виникають, коли ви чуєте ім’я В.О.Сухомлинського?

 
3.Робота з текстом.

3.Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель. - На дошці записано тему уроку: «Чому вчать твори В.О.Сухомлинського?»  Наше завдання проаналізувати казки, оповідання і відповісти на поставлене запитання.
4.Робота з текстами.
Вчитель. -Пропоную розпочати обговорення з твору «Наказ дітям».
-  З якою метою був написаний цей твір? (Звернути увагу дітей на роль батьків у житті кожного.)
-  Що є найбільшим щастям для батьків?(Зачитати.)
-  У чому справжня свобода дитини? (Справжня свобода - бути слухняним, коритись батькам, дисциплінувати себе…)
-  Які нещастя є у людини? (Старість, смерть і лихі діти.)
-  Чому  необхідно бути хорошими дітьми? Довести рядками з твору.
-  Отже, цей твір закликає …(Відповіді дітей.)
-  У якому стилі написано «Наказ дітям»? (У публіцистичному.)
Вчитель. - У творі ми познайомились з народною мудрістю.  Наш народ має безліч приказок і прислів’їв, які охоплюють різні сторони життя людини. Це такі собі поради, які складались сотнями років. Сьогодні ж нас цікавить народна мудрість щодо виховання дітей, відносини між дорослими і дітьми. Щоб трохи поповнити ваш багаж приказок і прислів’їв,  пропоную попрацювати в групах і розшифрувати деякі з них за таблицею.
(Клас поділено на три групи. Кожна з них отримає шифр-таблицю та закодований текст.)
Перша група.
Сім’я дає людині путівку у життя.
22 12 17 33    6 1 8    16 32 6 11 18 12    20 24 23 12 3 15 24    24   9 11 23 23 33.

Друга група.
Учи дітей не страшкою, а ласкою.
24 28 116 12 23 7 14    18 7     22 23 21 1 29 15 19 32 ,   1    16 1 22 15 19 32.
Третя група.
Гарна мазана паляниця, а не дитина.
4 1 21 18 1    17 1 10 1 18 1      20 1 16 33 18 11 27 33,    1    18 7    6 11 23 11 18 1.

А
1
Б
2
В
3
Г
4
Г
5
Д
6
Е
7
Є
8
Ж
9
З
10
И
11
І
12
Ї
13
Й
14
К
15
Л
16
М
17
Н
18
О
19
П
20
Р
21
С
22
Т
23
У
24
Ф
25
Х
26
Ц
27
Ч
28
Ш
29
Щ
30
Ь
31
Ю
32
Я
32





(Обговорення розкодованих приказок.)
Вчитель. –Давайте зробимо висновок: «То чому ж вчить народна мудрість?» (Виховувати дітей так, щоб вони були гордістю батьків і підтримкою у майбутньому.   Виховувати особистість, а не «мазану паляницю».)
5. Прес-конференція.
(Кожна група після обговорення виставляє магнітні картки з записами людських позитивних і негативних рис характеру,які описані у творах.) 
1 група. Презентує прочитані твори: «Найгарніша мама», «Байдужий пеньок», «Як їжачиха приголубила своїх діток» (малюнки, аплікації, інсценізація).
Учениця. – Ми радимо прочитати твори, над якими працювала наша група. У «Найгарнішій мамі» та «Як їжачиха приголубила своїх діток» описано любов дітей до мами і мами до дітей. А це найпрекрасніші почуття і відчуття.
Учень. Абсолютно протилежний твір – «Байдужий пеньок».  Назва дуже влучна і розкриває головну тему написаного. Ми готові відповісти на будь-які ваші запитання за творами.

(Деякі запитання дітей.)
- Назвіть жанр творів. Обгрунтуйте.(Літературна казка. Казка-це опис фантастичних подій, а в нашому випадку тварини говорять мовою людей і наділені людськими рисами характеру. Літературна казка , бо є автор –В.О.Сухомлинський.)
- Хто сподобався з героїв? Чому?
- Як автор відноситься до своїх персонажів у «Найгарнішій мамі»?
- З чим порівнюються їжаченята? (Кругленькі,  мов клубочки; пухнасті, кругленькі, мов м’ячики.)
- Яким змальовано Пенька? Їжака?(Пеньок не ворушився, обріс мохом. Йому було байдуже до всього, що відбувається навколо. Їжак з перших хвилин постійно рухається, побачив гадюку – вбив. Сміливий і завзятий.)
- Чому вчать дані казки?
- Які людські недоліки висміюються?
2 група опрацювала «Лижі і ковзани», «Ластівки прощаються з рідним краєм», «Яблунька і літо». Представляють свою роботу.
Учень. – На нашу думку, опрацьовані нами твори також заслуговують на вашу увагу. В них розкриваються взаємини між дітьми та відношення людини до природи.
Учениця. – До обговорення представляємо малюнки.  Вони відображають назви творів, не передаючи сюжетів. Готові до запитань.
 -До якого розділу можемо віднести ці твори?( «Лижі і ковзани» - про людські якості,«Ластівки прощаються з рідним краєм» - любов до рідного краю,  «Яблунька і літо» - становлення характеру, відношення до праці.)
- До якого жанру відносяться ці твори? (Оповідання.)
- Чи були справжніми друзями Борис і Євген?
- Що постійно заважало Борисові?
- Хто постійно спостерігав за ластівками?
- Хто для дівчинки були птахи? (Вони були  друзями.)
- Чому ластівки сиділи на дротах?
- Хто посадив яблуньку?
- Як провели літо хлопці?
- Як вижила яблунька?
- Запропонуйте свою кінцівку оповідання.
- Чому вчать ці твори?
3 група опрацювала оповідання «Людина з гарячим серцем».
Учениця. – Оповідання «Людина з гарячим серцем» дуже гарний і змістовний твір. Ми пропонуємо вашій увазі інсценізацію твору. ….
Запитання до групи.
-У чому  суть твору? (Людина повинна бачити навколо себе прекрасне і вчити цьому інших.)
- Які риси характеру протиставляються? (Байдужість і ніжність, оптимізм і песимізм, лінь і працьовитість, радість і черствість.)
Вчитель. – Ми проаналізували твори. Давайте ж сформулюємо відповідь на головне  питання нашого уроку, використовуючи записи на дошці.
-         Чому  вчать твори В.О.Сухомлинського?

Позитивні


Доброзичливості                        Повазі
Сміливості                                  Доброті
Відважності                                Любові
Працелюбності                           Ніжності
Врівноваженості                         Стриманості
Порядності                                  Відповідальності
…..Негативні
Злість                                            Грубість                                                             Байдужість                                  Черствість                                                                       Заздрість                                      Лінь                                                        Безвідповідальність
Відповіді учнів.
 Твори В.О.Сухомлинського вчать:
- бути справжніми людьми: порядними, вихованими, добрими, слухняними;
-  бачити найкращі риси характеру людини, якіцінувались і цінуються, необхідність працювати над собою, щоб зростати гідними своїх батьків;
- виховання Людини починається з сім’ї, її оточення, сприйняття світу навколо.Не дарма кажуть: «Потрібно  до людей ставитись так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе» ;
- виховувати у собі кращі якості і боротися з негативними;
- від кожного з нас залежить життя оточуючих, тому постійно потрібно зважувати свої вчинки, слова.
Вчитель. – Дякую за змістовні відповіді. У творах ми бачили не тільки позитивні вчинки. Постає інше питання. Від чого ж застерігає автор? Над чим глузує?Що ми для себе повинні зрозуміти?
  В.О.Сухомлинський застерігає…
Відповіді учнів.
-         від байдужості, ліні і безвідповідальності, які можуть призвести до гірких наслідків, на прикладах творів «Байдужий пеньок», «Яблунька і літо», «Людина з гарячим серцем».
-         І сміється над заздрістю і нерозважливістю у «Лижах і ковзанах».
-         У «Найкращій мамі» застерігає всіх від зловтіхи, приниження інших, грубості і черствості.
Читання оповідання учнями в ролях.
-У чому  суть твору? (Людина повинна бачити навколо себе прекрасне.)
- Які риси характеру протиставляються? (Байдужість і ніжність, оптимізм і песимізм, лінь і працьовитість.)
6.Творча майстерня.  Створення брошури з дитячими творами.

- Наші учні спробували написати свої повчальні твори. Послухайте.
Вчитель. – Бажаю всім нам лишатися оптимістами, знаходити радість  у буденному, цінувати  і берегти те, що маємо, творити прекрасне власними руками. Пропоную переглянути мультфільм, створений  вашими однолітками. Він перекликається з темою нашого уроку– «Добрий і колючий».
Героїв  мультфільму «Добрий і колючий»  виготовили  з пластиліну учні 4-А класу на уроках трудового навчання. Озвучила мультфільм  – Беляк Анна (5-А кл.).Сценарій написано на основі творів, що вивчаються у початковій школі («Християнська етика», « Читання») .  Дитячі роботи внесли деякі корективи в текст. Це творчий проект учнів та вчителя.
Джерела, якими користувалась:
2.http://skarbnu4ka.com/lastivky-proshhayutsya-z-ridny-krayem/



Немає коментарів:

Дописати коментар