Інформація для батьків



Заповіді Марії Монтесорі

1)Ніколи не чіпай дитини, поки вона сама до тебе не звернеться (в якій-небудь формі).

2)Ніколи не говори погано про дитину, ні при ній, ні без неї.

3)Концентруйся на розвитку хорошого в дитині, так щоб в результаті поганому не лишилось місця.

4)Будь готовий відгукнутися на заклик дитини, яка має потребу в тобі, завжди прислухайся і відповідай дитині, яка звертається до тебе.

5)Поважай дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно твердо зупиняй будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей, її розвитку.

6)Поважай дитину, яка  відпочиває  або спостерігає за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила чи збирається зробити. Ніколи не клич його і не примушуй до інших активних дій.

7)Допомагай тим, хто шукає роботу і не може вибрати її.

8)Будь невпинним, повторюючи дитині презентації, від яких вона раніше відмовлялась, допомагаючи дитині освоювати раніше неосвоєне, долати недосконалість.

9)Роби все це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов'ю. Зроби свою готовність допомогти очевидною для дитини, яка знаходиться в пошуку, і непомітною для тієї дитини, яка вже все знайшла.

10)Завжди у поводженні з дитиною використовуй кращі манери і пропонуй йому краще у тобі і найкраще з того, що можеш запропонувати.






Дітей вчить те, що їх оточує:



-Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
Якщо до дитини часто відносяться з полегкістю – вона вчиться бути терплячою.
Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути
несмілою, скутою.
Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.
Якщо дитині часто демонструють ворожість – вона вчиться битися.
Якщо дитину часто соромлять – вона вчиться почувати себе винною.
Якщо дитину часто підбадьорюють – вона вчиться бути впевненою в собі.
Якщо з дитиною бути чесною – вона вчиться справедливості.
Якщо з дитиною часто згоджуються – вона вчиться добре до себе відноситися.
Якщо дитина живе у атмосфері дружби і почуває себе потрібною – вона вчиться знаходити у цьому світі любов 







Заповіді батькам від дітей
Не балуйте мене, ви мене цим зіпсуєте. Я дуже добре знаю, що не обов'язково надавати мені все, що я шукаю. Я просто відчуваю вас.
Не бійтеся бути твердим зі мною. Я віддаю перевагу саме такій позиції. Це дозволяє мені визначити своє місце.
Не покладайтеся на силу у стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що рахуватися потрібно лише з силою.
Не відповідайте на дурні й безглузді запитання. Якщо будете це робити, то незабаром виявите, що я просто хочу, щоб ви постійно займалися мною.
Не звертайте занадто багато уваги на мої маленькі хвороби. Я можу отримувати задоволення від поганого самопочуття, якщо це привертає до мене надто багато уваги.
Не дозволяйте моїм поганим звичкам привертати до мене надмірну частку вашої уваги. Це тільки надихає мене на їх продовження.
Не змушуйте мене відчувати себе меншим, ніж я є насправді. Я відіграюся на вас за це, ставши плаксою і скиглієм.
Не робіть для мене і за мене те, що я в змозі зробити сам. Я можу продовжувати використовувати вас як прислугу.
Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю або роблю щось тільки за тим, щоб просто засмутити вас. А то потім я спробую досягти ще більших перемог над вами.
Не вимагайте від мене негайних пояснень, навіщо я зробив те чи інше.Я іноді і сам не знаю, чому роблю так, а не інакше.
Не піддавайте занадто великим випробуванню мою чесність. Будучи заляканий, я легко перетворююся на брехуна.
Нехай мої страхи та побоювання не викликають у вас занепокоєння. Інакше я буду боятися ще більше. Покажіть мені, що таке мужність.
Не давайте обіцянок, яких ви не можете виконати - це похитне мою віру у вас.
Не будьте непослідовними. Це збиває мене з пантелику і примушує наполегливіше намагатися у всіх випадках залишити останнє слово за собою.
Не чіпляйтеся до мене і не бурчіть на мене. Якщо ви будете це робити, то я буду змушений захищатися і прикидатися глухим.
Не намагайтеся читати мені повчання і нотації. Ви будете здивовані, відкривши, як прекрасно я знаю, що таке добре і що таке погано.
Ніколи навіть не натякайте, що ви досконалі. Це дає мені відчуття марності спроб зрівнятися з вами.



1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
2.Не підганяте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
3.Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
4.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
5.Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.
6.Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.
7.Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
8.Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
9.Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
10.Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова не хвилюйся, «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
11.При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
12.Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13.У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтесь із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14.Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
15.Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або піісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

 
Інформація запозичена з статті: Психолого-педагогічний супровід навчання батьків майбутніх першокласників : початкова школа ХХІ сторіччя  // Розкажіть онуку. – 2010. – № 3. – С. 6-23.





Немає коментарів:

Дописати коментар